keskiviikko 13. lokakuuta 2010

Muistoissa Jojo, Drole d'Oiseau Gout du Jour 9.1.1995 - 13.10.2010

Se, mitä olimme, olemme nyt.Se, mitä meillä oli, on edelleen.
Yhteinen menneisyys, lähtemättömästi läsnä.
Kun siis kuljet metsässä, jossa kuljimme yhdessä
ja etsit aurinkoiselta pientareelta varjoani,
kun pysähdyt kukkulalle katselemaan kaukaisuuteen
ja kädelläsi etsit tapasi mukaan minua
etkä enää löydä ja tunnet surun hiipivän sydämeesi
ole hiljaa.
Sulje silmät.
Hengitä.
Kuuntele askelteni ääntä sydämessäsi.

En ole poissa, kuljen mukanasi, aina sinussa.

2 kommenttia:

  1. Jojon muistolle:
    Nyt olen vapaa ja mukana tuulen saan kulkea rajoilla ajattomuuden.
    Olen kimallus tähden, olen pilven lento, olen kasteisen aamun pisara hento.
    En ole poissa vaan luoksenne saavun mukana jokaisen nousevan aamun.
    Ja jokaisen tummuvan illan myötä, toivotan teille hyvää yötä
    (Eino Leino)

    VastaaPoista
  2. "Kun polkua mennyttä katselen
    sidon muistojen kukista seppeleen
    siihen kukat ilon, kuin murheenkin
    varrelta polun, jota kuljettiin."

    Lämmin osaanottoni Jojon poismenon johdosta

    -Johanna Heikkinen

    VastaaPoista